မိုးမခ အေထာက္ေတာ္၊ ရန္ကုန္
ဇြန္ ၁၁၊ ရန္ကုန္
နအဖ အစိုးရ၏ ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး စီမံကိန္း တစိတ္တေဒသ ျဖစ္သည့္ ပုဂၢလိကပိုင္ ေလာင္စာဆီဆိုင္မ်ား ရန္ကုန္တြင္ ယေန႔ စတင္ေရာင္းခ်သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ ယခုႏွစ္ဆန္းမွ စတင္ၿပီး အစိုးရပိုင္ ဓါတ္ဆီဆိုင္ ၂၄၆ ဆိုင္ကို ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ရန္ အဆိုျပဳလႊာမ်ား ေခၚယူခဲ့ၿပီးေနာက္ ေမလ ၁၅ရက္ေန႔တြင္ လႊဲေျပာင္းမည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဓါတ္ဆီဆိုင္မ်ားအား ယေန႔တြင္မွ အမွန္တကယ္ လႊဲေျပာင္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။

သၾကၤန္မတိုင္မီႏွင့္ သၾကၤန္ၿပီးေနာက္ နယ္ၿမိဳ႕အခ်ိဳ႕တြင္ ပုဂၢလိကပိုင္ ဓါတ္ဆီဆိုင္မ်ား ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဓါတ္ဆီဆိုင္မ်ားကိုမူ ယေန႔မွ စတင္ေရာင္းခ်ေစျခင္း ျဖစ္သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ပိုင္ရွင္ တဦးက
“ခါတိုင္း ကိုယ္ထုတ္ေနက် ဆိုင္ကိုဒီေန႔ ဓါတ္ဆီသြားထုတ္ေတာ့ ဆီစာအုပ္မလိုေတာ့ပဲ တဂါလံ ၂၅၀၀ က်ပ္နဲ႔ ႀကိဳက္သေလာက္ထည့္တဲ့၊ ဆီစာအုပ္ကို ဘာလုပ္ရမွာလဲလို႔ ဆိုေတာ့ အမွတ္တရ သိမ္းထားလိုက္ပါလို႔ ဆိုင္ကေျပာလိုက္တယ္၊ ေနာက္ ကားလိုင္စင္ သက္တမ္းတိုးေတာ့ လိုဦးမွာလား မသိဘူး´´
ဟု ေျပာသည္။
အျခားတကၠစီ ေမာင္းသူတဦးကလည္း
“ဒီေန႔ ပုဂၢလိကဆိုင္မွာ ဆီသြားျဖည့္ေတာ့ ပန္႔ကိုင္တဲ့သူေတြက မိန္းကေလးငယ္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ တခါမွ မိန္းကေလးေတြ ပန္႔မကိုင္ဘူးေသးေတာ့ ထူးဆန္းေနတာ၊ ဆိုင္ဆိုင္းဘုတ္ေတြလည္း ပုဂၢလိက ကုမၸဏီနာမည္ေတြတပ္ထားတယ္။ ေဆးေရာင္ေတြလည္း ေျပာင္းသုတ္ထားၿပီ။ အျပင္မွာ ေရာင္းေနတဲ့ ဓါတ္ဆီေစ်းက တစ္ဂါလံ ၂၈၀၀ က်ပ္၊ အခု ပန္႔မွာက ၂၅၀၀ က်ပ္၊ အျပင္ထက္သက္သာတယ္။ ဂါလံ အခ်င္အတြယ္ ျပည့္မျပည့္ေတာ့ မသိေသးဘူး။ အရင္အစိုးရဆိုင္လို အခ်င္အတြယ္ ခိုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းႏႈန္းသက္သာတာ အလကားျဖစ္မွာပဲ´´
ဟုေျပာသည္။
ဓါတ္ဆီဆိုင္ ၀န္ထမ္းေဟာင္း တဦးက
“စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌါနက နကို၀န္ထမ္းေတြက လာမယ့္ ၃လ ၾကာပုဂၢလိကပိုင္ျဖစ္သြားတဲ့ ဆိုင္ေတြမွာ ဆက္လုပ္လို႔ရေသးတယ္။ နကိုလစာအတိုင္း လုပ္သြားၿပီး အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ စြမ္းအင္၀န္ႀကီး ဌါနက အျခားဌါနခြဲေတြမွာ ၀င္လုပ္ခ်င္ရင္ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးမယ့္သေဘာလို႔ သိရတယ္´´
ဟု ဆိုသည္။
အာဏာသိမ္း ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ အစိုးရက ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ားအား ျပည္သူပိုင္သိမ္းၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေလာင္စာဆီ တင္သြင္း ျဖန္႔ျဖဴးျခင္းကို အစိုးရသာလုပ္ပို္င္ခြင့္ရွိသည့္ လုပ္ငန္းအျဖစ္သတ္မွတ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ ၄၇ ႏွစ္အၾကာ မွ ပုဂၢလိကပိုင္ အျဖစ္တရား၀င္ ျပန္လည္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယခုလို တရား၀င္လုပ္ပိုင္ခြင့္မျပဳမီ  ဆယ္စုနွစ္မ်ားစြာ ေမွာင္ခို ေစ်းကြက္ဟုေခၚဆိုသည့္ ျပင္ပေစ်းကြက္ တြင္က်ယ္စြာ တည္ရွိေနခဲ့ၿပီး အခ်ိ်ဳ႕ေသာကာလမ်ားတြင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက အစိုးရထံမွ ရရွိသည့္ ခြဲတမ္းအား ျပန္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးအျမတ္ ရရွိခဲ့ၾကသည္။
ယမန္ေန႔ကထိ ဒီဇယ္ဆီတစ္ဂါလံလ်င္ အစိုးရေစ်း ၃၀၀၀ က်ပ္ရွိၿပီး ပုဂၢလိကပိုင္ ျဖစ္ၿပီးေနာက္တြင္ ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်း အတိုင္း ႏႈန္းရွင္ျဖင့္ ေရာင္းခ်သြားမည့္ သေဘာဟုလည္း သိရွိရသည္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္တြင္ ဓါတ္ဆီႏွင့္ ဒီဇယ္ဆီေစ်းႏႈန္းမ်ားကို ၂၅၀၀ က်ပ္ႏွင့္ ၃၀၀၀ က်ပ္သို႔ အသီးသီး တိုးျမွင့္ သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ မင္းကိုႏိုင္ ဦးေဆာင္သည့္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား အုပ္စုက ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းေရး ေၾကြးေၾကာ္ကာ လမ္းေလွ်ာက္သည္ လႈပ္ရွားမႈကို စတင္လႈပ္ရွားခဲ့သည္။ ထိုသို႔လႈပ္ရွားၿပီး မၾကာမီပင္ နအဖ အစိုးရက ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခဲ့ကာ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့အေရး အခင္းျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
(ဓာတ္ပုံမ်ား၊ အင္တာနက္ – ျမန္မာဓာတ္ဆီဆိုင္၏ ပန္႔မ်ား၊ ရန္ကုန္လမ္းမမ်ားေပၚက လမ္းေဘးဓာတ္ဆီေရာင္းသူမ်ား၏ ဆိုင္)
(မိုးမခမွတဆင့္)